Květen začíná vždy stejně. Podobně jako náš deník. Ten, byť v úsporném režimu zapsal řadu změn. Často pokroků, ve kterých stávající projekty kvetou napříč ročníky. DIY máj přirozeně zdobí sbírka básní, kryptické komnaty, návrhářský i technologický optimismus a T….y.
Nové články v duchařské sekci:
HADR – D. Konečný
Ring-o-Rings – K. Cendelínová, D. Holubec
Závěrečné práce diplomantů a diplomantek magisterského i bakalářského stupně studia se přesouvají do léta. Pohyb ve vývoji Move (Z.R.) na nových snímcích:


Projekty v podobě myšlenkových map VUE

D. Jenikovský – myšlenková mapa bakalářského projektu (erLett, VUE)
Krátce z domácí večerní kresby v režii Jána Lastomírského (komiks 2019 / lukbook / vaše literatura + více v předešlém článku):

Ruce – M. Mrkus ( grafitová tužka, papír)


Autoportrét s bílým šátkem – I. Nováková (tužka, papír)
Věnováno všem lidem v mém životě, ať už starým, novým nebo těm, co jsem potkala na ulici a už si dávno nepamatuju jejich obličeje. I.N.

Aktualizace z vývoje „komnat“:
Vytvářet virtuální prostor sám doma. Pouze na základě slova „chamber“ (komnata). Jednoduché klišé, které zní doma všední herní představou, zkušeností i nezkušeností. Řekne se „chamber“ a Diablo povstane z popela; bez červeného i modrého tenisáku ve sportovním utkání o počet kliků. Řekne se komnata a každého zastudí bosé nohy, na přeleštěné mramorové dlažbě nevytopených prostor středověku (herních realit). Jeden by z toho zešedivěl. Co teprve hry, kterým se říká: jako duše?
Překročí někdo stín slova „chamber“? Je snad synonymum slova „dungeon“, slovo komnata?





Interiér + architektura budovy (chamber) – B. Vozábová – (Blender


Ve vlnách rozpracované animace (L.P.) se lze ponořit především do atmosféry. Těšme se, jaká bude výsledná hladina celkové animace a jaký horizont nám odkryje.

Část ateliéru (dva týmy) se v náročných podmínkách zúčastnila Ludum Dare 46 (Gamejam) , výsledek prvního týmu si můžete zahrát zde: Potos
Jednota (vizutálního stylu):


Ve skutečném, fyzickém světě pokračuje A. F. v experimentech, ve kterých navrhuje střihy, potisky a specifické detaily oděvů (šaty / kimono v duchařské sekci) .


Problematice navrhování oděvů (z více úhlů) se aktuálně věnuje také projekt Kominíkovo; avšak zůstává v plošném digitálním rozměru, v duchu papíru.

Volné cvičení (D.H.) se světlem na modelu (autor modelu Georges Gardet) z databáze Three D scans.


Na závěr přejeme všem hodně sil a hlavně zdraví. AHM FaVU!