Škola hrou

Květen začíná vždy stejně. Podobně jako náš deník. Ten, byť v úsporném režimu zapsal řadu změn. Často pokroků, ve kterých stávající projekty kvetou napříč ročníky. DIY máj přirozeně zdobí sbírka básní, kryptické komnaty, návrhářský i technologický optimismus a T….y.

Nové články v duchařské sekci:

HADR – D. Konečný

Ring-o-Rings – K. Cendelínová, D. Holubec

Závěrečné práce diplomantů a diplomantek magisterského i bakalářského stupně studia se přesouvají do léta. Pohyb ve vývoji Move (Z.R.) na nových snímcích:

Move – Z. Rišiaňová (rozpracovanost diplomové práce, digitální hra, Unreal Engine)
Move – Z. Rišiaňová (rozpracovanost diplomové práce, digitální hra, Unreal Engine)


Projekty v podobě myšlenkových map VUE

N. Sodomková – myšlenková mapa bakalářského projektu (Les, VUE)
D. Jenikovský – myšlenková mapa bakalářského projektu (erLett, VUE)

Krátce z domácí večerní kresby v režii Jána Lastomírského (komiks 2019 / lukbook / vaše literatura + více v předešlém článku):

Autoportrét s bílým šátkem – T. Koudelková (grafitová tužka, papír)
Ruce – M. Mrkus ( grafitová tužka, papír)
Autoportrét – R. Harším (progresso, papír)
Autoportrét s bílým šátkem – Z. Volková (grafitová tužka, papír)
Autoportrét s bílým šátkem – I. Nováková (tužka, papír)

Věnováno všem lidem v mém životě, ať už starým, novým nebo těm, co jsem potkala na ulici a už si dávno nepamatuju jejich obličeje. I.N.

I. Nováková – sbírka básní

Aktualizace z vývoje „komnat“:

Vytvářet virtuální prostor sám doma. Pouze na základě slova „chamber“ (komnata). Jednoduché klišé, které zní doma všední herní představou, zkušeností i nezkušeností. Řekne se „chamber“ a Diablo povstane z popela; bez červeného i modrého tenisáku ve sportovním utkání o počet kliků. Řekne se komnata a každého zastudí bosé nohy, na přeleštěné mramorové dlažbě nevytopených prostor středověku (herních realit). Jeden by z toho zešedivěl. Co teprve hry, kterým se říká: jako duše?

Překročí někdo stín slova „chamber“? Je snad synonymum slova „dungeon“, slovo komnata?

Architektura interiéru (chamber)– M. Mrkus (digitální 3d prostor, Blender)
Objekty, textury, implementace – M. Mrkus (digitální 3d prostor a modely, Blender)
Exteriér (chamber) – I. Nováková (digitální 3d prostor, Unity Engine)
Interiér (chamber) – I. Nováková (digitální 3d prostor, Unity Engine)

Interiér + architektura budovy (chamber) – B. Vozábová – (Blender
Interiér jeskyně (chamber) – T. Koudelková (Cinema 4D)
Interiér jeskyně s mečem (chamber) – T. Koudelková (Unity)

Ve vlnách rozpracované animace (L.P.) se lze ponořit především do atmosféry. Těšme se, jaká bude výsledná hladina celkové animace a jaký horizont nám odkryje.

Kombinovaná animace – L. Polášková

Část ateliéru (dva týmy) se v náročných podmínkách zúčastnila Ludum Dare 46 (Gamejam) , výsledek prvního týmu si můžete zahrát zde: Potos

Jednota (vizutálního stylu):

2d assety – N. Sodomková (Potos, digitální hra, Ludum Dare 46)
2d assety – D. Holubec (Potos, digitální hra, Ludum Dare 46)

Ve skutečném, fyzickém světě pokračuje A. F. v experimentech, ve kterých navrhuje střihy, potisky a specifické detaily oděvů (šaty / kimono v duchařské sekci) .

Návrh střihu a potisku košile – A. Fasorová
Dekorativní návrh rukávu – A. Fasorová

Problematice navrhování oděvů (z více úhlů) se aktuálně věnuje také projekt Kominíkovo; avšak zůstává v plošném digitálním rozměru, v duchu papíru.

Formální šaty – V. Vaněk (Kominikovo, digitální hra, Unity)


Volné cvičení (D.H.) se světlem na modelu (autor modelu Georges Gardet) z databáze Three D scans.

Cvičení se světlem – D. Holubec (Blender)
„Nods“ experiment na modelu polštáře + simulace textilie – D. Holubec (Blender)

Na závěr přejeme všem hodně sil a hlavně zdraví. AHM FaVU!