Velké procento našich ateliérových projektů a plánů se dostalo do neplánované smyčky. Naneštěstí se nejedná o smyčku videoherní nebo virtuální, ale skutečnou. Jarní festivalový a výstavní program, který byl před námi, se posunul na podzim. Měl by tedy probíhat prakticky nyní, kdyby tu nebyla ta smyčka. Cílem následujícího textu je aktualizace současného stavu a rekapitulace posledních měsíců naší činnosti.
Přestože situace není a nebyla příznivá, podařilo se nám řadu věcí dokončit, ať už distančně nebo v kontaktním, byť úsporném režimu. Největším úspěchem jsou přirozeně zdárně ukončené diplomové a bakalářské práce.
Bakalářská práce LES, Natálie Sodomkové byla nominována do soutěže 8zVUT.
Diplomová práce BetonMarka Andrýska získala cenu rektora.
Richard Haraším byl se svou hrou Zeminator nominován v soutěži Česká hra roku.
Veronika Hrbáčová oslavila nominaci v rámci soutěže Czechitas, ze které si odnesla čestné uznání za sociální přesah.
Ateliérové deskové hry v druhém dílu seriálu radiožurnálu:
Co Čech, to deskohráč (Tomáš Kremr, Český rozhlas)
Rozhovor s Terezou Kadrnožkovou pro zpravodaj ZVUT.
Ateliérová reportáž a profil na ČTart. Reportáž zároveň obsahuje ukázku instalace Digitalium z Brněnského VIDA science centra.
Proběhl také rozhovor s Lukášem Bertou, absolventem ateliéru Multimédií FaVU VUT. Díky Lukášovi máme dodnes na ateliéru Quake 2 Editor. Nástroj z doby, kdy člověk na běžné videoherní editory nedosáhl snadno.
Ve virtuálním světě se dere na světlo monitorů digitální hra Hadr od Dominika Konečného. Zároveň se jedná o první vydání hry (6. října 2020) v digitální distribuci Steam, která proběhne pod rouškou naší platformy Ateliér Duchů. Rozhovor s Dominikem v pořadu Vortex zde.
Naši studenti zároveň přiložili ruku k dílu ve studiu Hangar 13 (Brno) při vývoji nového dílu videoherní série Mafia. Aktuálně pod názvem Mafia: Definitive Edition, hra vyšla celosvětově 25.9. 2020. Tuto spolupráci zpracujeme detailněji v samostatném článku.
V těsném závěsu podzimních vydání je také ilustrovaný Videoherní občasník, který spatří světlo světa v druhé polovině října, buď samostatně (web Ateliéru Duchů) nebo jako součást festivalu Gamer Pie 4.
V květnu vyšla v Brněnském prostředí vyvinutá hra Someday You’ll Return. Zoya Volková a Petr Eric Hofmann mají ve hře celou řadu ilustrací. Samostatný článek zde.
Začátkem srpna proběhl v ateliéru první ročník herně orientované letní školy pro veřejnost – Bludiště hrou.
Nad rámec videoherního formátu zamířil animovaný doprovod scény prvního ročníku rakouského festivalu Weinviertler Festspiele 2020, který zpracoval Petr Eric Hofmann.
Naše samostatné akce plánované na právě probíhající podzimní období přesouváme do on-line formátu. Popřípadě jejich formu ještě upřesníme. Jedná se o festival Lektvar a výstavu Kabinet truhel v galerii FaVU. Anotace výstavy:
Kabinet truhel
Projekt se soustředí primárně na kulturní fan service bez závislosti na fyzickém prostoru. Reflektuje současné dění v Ateliéru Duchů a výsledný formát přizpůsobí aktuální situaci k datu výstavy. Zároveň varuje před společensky kluzkou podlahou a pádem do virtuálních nebo fyzických truhel.
Aktualizace osobních portfolií a webových stránek:
Daniel Jenikovský (nový web)
Aneta Fasorová (nový web)
Hadr (nový web)
Ateliér Duchů (mohutná aktualizace webu)
Děkujeme za váš čas. Opatrujte se!