Autorka: Natálie Sodomková
Název: Les
Typ hry: 2D Interface based, side-scroll
Enige: UNITY
Projekt Les hledá periskopovým efektem hranici současné pohádky a digitální hry. Minimalistické herní mechaniky a lineární struktura výsledný projekt přibližují primárně k interaktivní animaci. Atmosférický ponor do 8bitově laděného lesa staví vizuální jazyk projektu do vztahu současné ilustrace a polotónového šumu (dithering) tradiční videoherní kultury. Narativní sekvence nejsou předávány textem ani hlasem. Soustředí se na vizuální informace ukotvené v samotném prostředí hry nebo v obrazovém převrstvení (HUD).
Autor: Daniel Jenikovský
Název: erLett
Typ hry: 3D walking-simulator, puzzle
Engine: Unreal Engine 4
Projekt zpracovává téma autoportrétu, potažmo autorské identity navázané na skutečné prostředí hraničního přechodu. Z hlediska herního designu a typologie projekt rozšiřuje žánr walking simulator o interaktivní prvky formou slovních miniher, hádanek. Klíčovou herním mechanikou je zde logická skladba slov, která v důsledku vede ke změně atmosférických jevů nebo stavů virtuálního prostředí. Audiovizuální jazyk abstrahuje hranice viditelného prostoru, kde výrazně stylizovaná grafika vytváří sugestivní atmosféru časoprostorového prolnutí.