Obraz ateliéru

Velké procento našich ateliérových projektů a plánů se dostalo do neplánované smyčky. Naneštěstí se nejedná o smyčku videoherní nebo virtuální, ale skutečnou. Jarní festivalový a výstavní program, který byl před námi, se posunul na podzim. Měl by tedy probíhat prakticky nyní, kdyby tu nebyla ta smyčka. Cílem následujícího textu je aktualizace současného stavu a rekapitulace posledních měsíců naší činnosti.

Přestože situace není a nebyla příznivá, podařilo se nám řadu věcí dokončit, ať už distančně nebo v kontaktním, byť úsporném režimu. Největším úspěchem jsou přirozeně zdárně ukončené diplomové a bakalářské práce.

Bakalářská práce LES, Natálie Sodomkové byla nominována do soutěže 8zVUT.

Les – N. Sodomková (snímek obrazovky, digitální hra, Unity, 2020)

Diplomová práce BetonMarka Andrýska získala cenu rektora.

Beton – Marek Andrýsek (autorský ovladač a digitální hra, Unity, 2020)

Richard Haraším byl se svou hrou Zeminator nominován v soutěži Česká hra roku.

Zeminator – R. Haraším (digitální hra, Click & Fusion, 2019)

Veronika Hrbáčová oslavila nominaci v rámci soutěže Czechitas, ze které si odnesla čestné uznání za sociální přesah.

Veronika Hrbáčová – Czechitas (2020)

Ateliérové deskové hry v druhém dílu seriálu radiožurnálu:
Co Čech, to deskohráč (Tomáš Kremr, Český rozhlas)

Rozety & Rakety, Souhvězdí, Překážka – deskové hry (2019 – 2020)
foto: Igor Šefr

Rozhovor s Terezou Kadrnožkovou pro zpravodaj ZVUT.

Ateliérová reportáž a profil na ČTart. Reportáž zároveň obsahuje ukázku instalace Digitalium z Brněnského VIDA science centra.

ČT art – Ateliér herních médií (AHM), FaVU VUT

Proběhl také rozhovor s Lukášem Bertou, absolventem ateliéru Multimédií FaVU VUT. Díky Lukášovi máme dodnes na ateliéru Quake 2 Editor. Nástroj z doby, kdy člověk na běžné videoherní editory nedosáhl snadno.

Quake 2 Editor – CD/PC box

Ve virtuálním světě se dere na světlo monitorů digitální hra Hadr od Dominika Konečného. Zároveň se jedná o první vydání hry (6. října 2020) v digitální distribuci Steam, která proběhne pod rouškou naší platformy Ateliér Duchů. Rozhovor s Dominikem v pořadu Vortex zde.

Jiří Bigas, Zdeněk Princ, Dominik KonečnýVortex, videoherní podcasty

Naši studenti zároveň přiložili ruku k dílu ve studiu Hangar 13 (Brno) při vývoji nového dílu videoherní série Mafia. Aktuálně pod názvem Mafia: Definitive Edition, hra vyšla celosvětově 25.9. 2020. Tuto spolupráci zpracujeme detailněji v samostatném článku.

Mafie: Definitive Edition (2020)

V těsném závěsu podzimních vydání je také ilustrovaný Videoherní občasník, který spatří světlo světa v druhé polovině října, buď samostatně (web Ateliéru Duchů) nebo jako součást festivalu Gamer Pie 4.

Ilustrovaný videoherní občasník – L. Polášková, B. Heblík, V. Vaněk (2020)

V květnu vyšla v Brněnském prostředí vyvinutá hra Someday You’ll Return. Zoya Volková a Petr Eric Hofmann mají ve hře celou řadu ilustrací. Samostatný článek zde.

Someday You’ll Return X-Zone edice, 2020

Začátkem srpna proběhl v ateliéru první ročník herně orientované letní školy pro veřejnost – Bludiště hrou.

Nad rámec videoherního formátu zamířil animovaný doprovod scény prvního ročníku rakouského festivalu Weinviertler Festspiele 2020, který zpracoval Petr Eric Hofmann.

Weinviertler Festspiele 2020 – scénická projekce

Naše samostatné akce plánované na právě probíhající podzimní období přesouváme do on-line formátu. Popřípadě jejich formu ještě upřesníme. Jedná se o festival Lektvar a výstavu Kabinet truhel v galerii FaVU. Anotace výstavy:

Kabinet truhel

Projekt se soustředí primárně na kulturní fan service bez závislosti na fyzickém prostoru. Reflektuje současné dění v Ateliéru Duchů a výsledný formát přizpůsobí aktuální situaci k datu výstavy. Zároveň varuje před společensky kluzkou podlahou a pádem do virtuálních nebo fyzických truhel.


Aktualizace osobních portfolií a webových stránek:

Daniel Jenikovský (nový web)

Aneta Fasorová (nový web)

Hadr (nový web)

Ateliér Duchů (mohutná aktualizace webu)


Děkujeme za váš čas. Opatrujte se!