Ateliér herních médií přijímací řízení 2024/2025

Informační kanály AHM:
favu.vut.cz/uchazeci/prijimacky
hernimedia.ffa.vutbr.cz/atelier
instagram.com/hernimedia.favu
festivallektvar.cz

Konzultace portfolií, studijních záměrů nebo obecného seznámení pro následující přijímací řízení do Ateliéru herních médií probíhá primárně skrze Discord server:

Konzultace herní média FaVU VUT

Zde se můžete napřímo poradit s lidmi, kteří v AHM aktuálně studují. Dále je samozřejmě možné navštívit fakultu osobně, a to po domluvě nebo v rámci dnů otevřených dveří a jiných událostí, kterými se FaVU VUT prezentuje.

Jak postupovat při skladbě portfolia?

AHM – portfolio FAQ

1.
Portfolio není pouze obrazový materiál! Nebojte se do portfolia psát komentáře a poznámky, které pomohou vizuální podklady stručně a jasně vysvětlit.

V první řadě se ptáme, jaký je Váš vztah k oboru, který chcete studovat (proč vybíráte naše pracoviště, atd.)? Zkuste upřesnit na jaké úrovni Vás studium herního designu, kultury a přilehlých oblastí (včetně ilustrace) zajímá. Sem by měl patřit například komentář konkrétních odvětví, na které se chcete primárně soustředit (například herní design nebo design postav, prostředí a další).

Zkrátka: Kde spatřujete v oblasti herního vývoje, experimentů a kultury svůj zájem, potažmo cíl?

Upřesnění je důležité zejména v případě, kdy portfolio obsahově neodpovídá zvolenému pracovišti nebo z portfolia není vztah ke studiu her zřejmý. Většinově se to týká portfolií, které se zaměřují výhradně na „concept art“. Tedy na oblast, které se v ateliéru věnujeme pouze okrajově. Proto je dobré už v portfoliu uvést důvod, proč považujete „concept art“ za důležitý, popřípadě jak s ním chcete dál pracovat v kontextu současného umění a kultury.

2.
Jak v portfoliu pracovat s popisky jednotlivých projektů, skic, úvah a dalších výstupů?

Například:
Návrh herního prostředí (či herní postavy, atp.) vznikl za účelem: cvičení, zakázky, spolupráce, naplnění školního zadání, jako autorský návrh pro vlastní hru, popřípadě jiný účel vzniku. Dále je v této souvislosti důležité uvést klíčové informace o projektu. Mimo jiné se jedná například o rozměry nebo softwarové metriky, použitý software a rok vzniku.

3.
Způsob a forma prezentace je plně ve Vašich rukou!

Je pro nás cenné vidět kromě dokončených věcí také alespoň části pracovního procesu. Může se jednat o časosběrný materiál nebo například jednotlivé vrstvy digitálních maleb v grafickém programu. Eventuálně wireframe model ve 3D, popřípadě celý proces od skici až po výslednou realizaci, včetně multitexturingu. Jakým způsobem a stylizací pojmete celé portfolio, je na Vás. Nicméně myslete prosím i na to, že popisky potřebujeme vidět čitelné, obrazovou dokumentaci ve vysoké kvalitě, v rámci online prostředí používejte pouze ověřené funkční odkazy. Vše, kromě hratelných prototypů a videí, prosím vkládejte do jednotného PDF dokumentu, který pojmenujte podle svého příjmení.

4.
Jak obsáhlé musí portfolio být?

Vítáme zejména ukázky funkčních herních prototypů, ať už v digitální nebo „papírové“ podobě. Naším primárním záměrem je získat z portfolia co nejucelenější přehled o Vašich současných dovednostech, záměrech a celkové citlivosti ke zvoleným tématům a formě. Portfolio jakožto celek nám musí být srozumitelné, stejně jako komisi, která jej ve finále hodnotí.

Pokud víte, že pro takový přehled o Vašem portfoliu není potřeba velký počet prací, ale naopak jen úzce zaměřený výběr, tak stačí doložit spodní hranici = 10 prací.

5.
Doplňkové informace mohou být součástí portfolia!

Pokud to uznáte v pojetí celkového designu portfolia za vhodné, můžete dále uvést také záliby, eventuálně filmy, hudbu, hry, knihy, oblasti umění a jiné produkce, které preferujete nebo je jednoduše máte rádi.