Ateliér herních médií Fakulty výtvarných umění VUT nabízí letní kurz Bludiště hrou. Kurz Bludiště hrou je otevřen úplným začátečníkům nebo uchazečům o studium v oblasti herní tvorby. Přirozeně také všem zájemcům o současnou audiovizuální kulturu a umění. Kurz seznámí návštěvníky se základními nástroji a procesem tvorby deskové i digitální hry (videohry). Hlavní část kurzu se soustředí na workshop v programu Unity, určeným pro vývoj her. Zároveň bude představen program Adobe Photoshop zaměřený na zpracování počítačové grafiky. Kombinaci obou programů předchází návrh základních principů deskové hry v papírové podobě a její následná digitalizace. Syntézu použitých nástrojů ve výsledku zapouzdřuje jednotné téma Bludiště. Součástí kurzu je úvodní přednáška o videoherní kultuře, spojená s prezentací tvůrčí skupiny Ateliér Duchů.
Informace o kurzu:
Přihlášky lze zasílat do 20. 7. 2020 na emailovou adresu vanek@favu.vut.cz.
Datum a čas: 4. srpen až 6. srpen 2020, denně od 13:00 do 19:00.
Lektoři: Studenti a studentky Ateliéru herních médií FaVU VUT.
Cena kurzu: 3.000,- Kč, platba probíhá v hotovosti v rámci první lekce.
Software:Unity (2019) + Adobe Photoshop.
Hardware: Zájemci o kurz mohou, ale nemusí být vybaveni vlastní technikou (PC, MAC).
Místo konání: Fakulta výtvarných umění VUT, Údolní 53, Brno, budova U2, ateliér 227.
Počet účastníků: Mininum pro otevření kurzu 5, maximum 10.
Přihláška je závazná. Formulář přihlášky najdete v příloze (níže).
Případné dotazy ke kurzu zodpoví vedoucí Ateliéru herních médií Vojtěch Vaněk.
Úvod a detaily kurzu: V počátku kurzu se budeme věnovat tématu hry obecně. Vysvětlíme rozdíl mezi karetní hrou, deskovou hrou a videohrou, plus situace, ve kterých se všechny tyto formáty kryjí (představení deskových her, které fungují v digitální podobě a naopak). Typy deskových her (postřehové, strategické, závodní, kooperativní, kompetitivní…). Ukázka jednoduchých nástrojů a testování pravidel – Table top simulator. Vysvětlení základných herních prvků a mechanik, skrze tvorbou jednoduché deskové hry. Na základě designového archetypu deskové hry Labyrinth. V této části kurzu vzniknou fyzické, grafické materiály, které následně využije i digitálně zaměřená část kurzu. Praktický workshop: Unity – seznámení, využití, možnosti (prostředí programu Unity; interakce; fyzika; UI; herní logika; animace; import/export). Počítačová grafika – grafické objekty (assety). Praktický workshop: Adobe Photoshop – seznámení, využití, možnosti. Ruční výroba a digitalizace textur, grafiky. Tvorba a výroba vstupního fyzického obrazu, použitelná jak při tvorbě deskové, tak digitální hry. Individuální technika, například: kresba, malba, akvarel, papír. Skenování (seznámení s DPI a obrazovými formáty; postprodukce digitalizovaných předloh v Adobe Photoshop).
Těšíme se na Vás!